EMZİRİRKEN YİYEBİLECEĞİNİZ 15 HARİKA BESİN…………

EMZİRİRKEN YİYEBİLECEĞİNİZ 15 HARİKA BESİN…………
0 10 Ağustos 2015
EMZİRİRKEN YİYEBİLECEĞİNİZ 15 HARİKA BESİN…………
1. Yoğurt: Bol bol yoğurt tüketin. Geleneksel yöntemlerle yoğurt yapan anneler,eğer kapıdan süt alıyorsanız lütfen sütünüzü iyice kaynatmayı ihmal etmeyin. Tabi çok kaynatmak bazı proteinlerin kayıplarına neden olur. Bunu da ağızdan alacağınız probiyotik tabletlerle biraz önleyebiliriz. Yada  hijyenik olan günlük sütleri (pastörize) veya kutu sütleri (UHT) kullanarak yoğurt yapabiliriz. Hazır tüketen anneler ise probiyotikle zenginleştirilmiş yoğurtları tercih edebilirler. Bu yoğurtlar, anne sütünün probiyotik özelliğine katkıda bulunur. Probiyotik içeriği yüksek olan anne sütü bebeğinizi ilk olarak hastalıklardan korur, güçlü bir bağışıklığa sahip olmasını sağlar.
2. Yumurta: Bebeğinizin beyin gelişimine katkıda bulunan, sütünüzün kalitesine destek çıkan en değerli besin! Yumurta bebeklerde hassasiyete neden olabilir. Bebeğinizde belirti olmadığı sürece, bu mucizevi besinin tadını çıkartın 🙂
3. Yulaf Ezmesi: Bu kompleks karbonhidrat daha enerjik hissetmenizi sağlar ve süt miktarınızı artırır. Bitkisel protein ve posadan zengin olan yulaf ezmesi sindirim sistemini düzenler. Bebeğini sakin sakin emzirmek isteyen anneler, akşam yemeğinden sonra yoğurt ile tüketebilirisiniz.
4. Süt / Ayran: Anne sütünü artırmanın ilk yolu hiç tartışmasız ki  sıvı tüketimini artırmaktır. Bu sıvıların başında da önemli protein kaynağı olan ve kalsiyumdan zengin süt ve ayran gelir. Sütü yağsız, ayranı ise yağsız ve tuzsuz tercih edin.
5. Ton Balığı / Somon: Ton balığı ve somon omega 3 ve proteinin iyi kaynaklarıdır. Bebeğinizin beyin gelişimini destekler, sizin ise emziklilik döneminde stres yönetiminize destek çıkar 🙂
6. Maş Fasulyesi / Börülce: B grubu vitaminleri ve posadan zengin olan bu besinler; sindirim sistemini düzenler, kan şekeri kontrolünü sağlar ve bol miktarda bitkisel protein içerir. Haşlayıp koyu yeşil yapraklı sebzelerle karıştırıp salata şeklinde tüketebilirsiniz.
7. Karabuğday / Buğday: Bu besinler düşük glisemik indeksi değerine ve yüksek posa oranına sahiptir. Kan şekeri kontrolü sağlar, sindirim sistemi fonksiyonlarını iyileştirir. Karabuğdayı sebze yemeklerinde, salatalarınızda veya pilav olarak tüketin. Buğdayı ise süt ile pişirip içine 1 tatlı kaşığı bal koyarak tatlı ihtiyacınızı giderin, sütünüzü artırın 🙂
8. Badem: Anne sütünün içerdiği E vitamini antioksidan ve omega 3’lerle miktarı artırarak bebeğinizin gelişimini destekler.
9. Ispanak / Pazı / Dereotu: Emzirme süresince ikinize de gerekli olan demir, kalsiyum ve folik asiti içerirler. Çiğ veya az pişmiş olarak tercih edin, yemeklerin içinde de mutlaka kullanın. İçindeki demiri kaybetmemek için yoğurtla değil, yumurta veya C vitamini kaynağı bir besinle tüketin.
10. Çemen Tohumu: Tavuk ve et yemeklerinin lezzetine lezzet katan bu besin aynı zamanda sütünüze de bolluk katacaktır.Pek bizim damak tadımızda yok ama denenebilir diye düşünüyorum.
11. Rezene: Hormon değişikliklerine yol açan maddelerce zengin olan rezene, anne sütü salınımı için gerekli olan östrojen ve prolaktin hormonlarının üretimini artırır. Hem bebeğinizi hem de sizi rahatlatır.
12. Sarımsak / Soğan: Anne sütü artıran en iyi besinler arasında yer alırlar. Süt üretimine yardımcı bileşikler vardır. Yemeklerinizde ve salatalarınızda bol bol kullanın. Mesela bir ipucu: sumaklı soğan salatası 🙂
13. Kuşkonmaz: Kuşkonmazda, emziren annelerin süt üretimi için, gerekli hormonlar vardır. A vitamini, potasyum ve posadan zengin olan kuşkonmazı sebze yemeklerinde, ızgara etlerin yanında kullanın.
14. Balkabağı: Zengin beta karoten içeriğiyle sütünüzü artıran balkabağını, tatlı olarak tüketmeniz hem tatlı isteğini azaltacak, hem de sütünü artıracaktır.
15. Su – Maden Suyu: Emzirme döneminde olan anne, sütünü artırmak için 2,5-3 litre su içmelidir. Meyvede porsiyon kontrolünü sağlamak için sularınızı meyvelerle renklendirebilirsiniz. Ama sürekli önümüze koyulan  Kompostoya dikkat! Günlük beslenmenizde ortalama 400 g taze meyve veya 80 g kuru meyve olmalı; komposto yaptığınızda kuru meyve miktarına dikkat edin lütfen ve ekstra meyve tüketmeyin. Emzirirken terleyerek kaybettiğiniz elektrolitlerinizi ise günde 2 tane maden suyu ile tamamlayın!
Daha önce gaz sancısı çok olan bebekler için bir yazım vardı. Eğer sizinde bebeğinizde Kolik fazlaysa birde o yazıma bir göz atın ışık olur….

Sütünüzün bol olduğu, sağlıkla emzirmeli günler dileriz 🙂

FacebookTwitterGoogle+WhatsApp
Posted in Blog