Eyvah…. Çocuğum Çok İştahsız!

Eyvah…. Çocuğum Çok İştahsız!
0 5 Ekim 2015

Pek çok anne gibi sizde çocuğunuzun gerektiği gibi beslenemediğini mi düşünüyorsunuz.
Bunların bir kısmı, sadece kuruntudan ibaret aslında.Ama bir kısmının dagerçeklik payı var tabikide.

Öncelikle emin olmanızgerekiyor, yani çocuğunuz, gerçekten iştahsız ve yeteri kadar beslenemiyor mu?Emin olduktan sonra ise; çözüm arayışına gitmek konusunda size çok iş düşüyor.

İşte size iştahsız çocuklarınsorununa 15 çözüm:
Çocuğum yemek yemiyor diye üzülen anneler!
1.)Beslenmeningerçekten önemli olduğuna onu inandırın. Beslenmenin öneminikavratan hikayeler, masallar anlatarak çocuğunuza  örnekler verin. Beslenmenin insan sağlığıiçin ne kadar önemli olduğuna inanmasını sağlayın.
2.)Çocuğunuzabeslenmeyi sevdirin Beslenmenin eğlenceli olduğunu çocuğunuza hissettirin. Gülerek, oynayarak yemek yemesinisağlayabilirsiniz. Yemek yerken çocuğunuza çok fazla müdahele etmeyin ve yiyecekleri istediği gibi döke saça yemesine izin verin.

3.)Yemekleriçocuğunuz için çekici hale getirin. Ayıcık şeklinde kesip çocuğunuzun tabağına koyduğunuz bir dilim ekmek, gülen suratlı bir makarna tabağı, tabaktaresim şekline getirilmiş çeşitli sebzeler, misket görünümünde köfteler, çiçek şeklindeki yumurta halkaları… Besinleri bu şekilde çocuğunuzun hoşuna gidecek hale getirdiğinizde beslenme konusunda daha başarılı olursunuz.

4.)Çocuğunuzazorla yemek yedirmeyin, ısrar etmeyin. Çocuğunuza zorla yemek yedirmeyin!Eğer zorlarsanız, çocuğunuz yemek yemekten daha fazla uzaklaşabilir. Budavranış, çocuğunuzda alışkanlık haline de gelebilir.

5.)Beslenmesindesevdiği besinleri kullanarak sevmediği besinlere alıştırın. Önce; çocuğunuzun severek tükettiğisağlıklı besinleri belirleyin. Bu besinlerle, çocuğunuzun fark etmeyeceği kadar az miktarda, severek tüketmediği, ancak tüketmesi gereken önemli besinleri karıştırıp, çocuğunuzun yemesini sağlayın (Bu karışımı her seferinde yapmayın.Bazen sevdiği besini tek başına verin.). Zaman içinde, karıştırdığınız besininmiktarını artırarak tükettirmeye devam edin. Belirli bir süre sonra, sevdiğ ibesine karıştırdığınız bu besini az miktarda tek başına vermeye başlayabilirsiniz. Bu besin, çocuğunuzun damak tadına artık ters gelmeyeceğiiçin, rahatlıkla tüketebileceği bir hal alır. (Karışım haline getirdiğiniz yemeğin, tadının güzel olmasına ve karıştırdığınız diğer besinle uyumlu olmasına önemle dikkat edin.)

6.)İçecekleriyemekten önce tüketmemesini sağlayın. Pek çok çocuk, yemek saatinden önceacıkır ve bir şeyler içmek ister. Bunun sonucunda, midesi dolu olduğundan yemekyemek istemez, kendini tok hisseder. Bu nedenle; çocuğunuzun yemekten 1 saatöncesine kadar ve tabii yemek sırasında, sıvı alımını sınırlandırın. Masayaiçecek koymamaya çalışın.

7.)Çocuğunuza verdiğiniz yemeklerin karışık tatlarda olmamasına özen gösterin.Çocuğunuz,birçok besinin bulunduğu, bulamaç haline getirilmiş bir besini tüketmekistemeyecektir. Siz ister miydiniz? Bu besinlerin hepsi, besin değeri yüksekbesinler olsa da tüketim açısından çekici gelmez ve çocuğunuz, yediği besininkarmaşık tadından rahatsız olabilir. Bu nedenle; çocuğunuza besinlerigenellikle tek başına, yani ayrı tatlarda tükettirmeye çalışın. Çocuğunuzundamak tadı bu yönde gelişeceğinden, ileride de zorluk yaşamaz.

8.)Çocuğunuzuntükettiği besinlerde çeşitlilik yaratın. Aynı yemekleri, çocuğunuzun önüne sıksık koymayın. Hem besin değeri çok yüksek hem de çocuğunuzun sevdiği bir besiniona tükettirmek istiyorsanız, farklı hazırlama ve pişirme yöntemleri kullanarakdeğişik yemekler yaratın. Örneğin; bir gün salçalı köfte, başka bir gün suluköfte, patatesli köfte, sebzeli köfte, yoğurtlu köfte gibi alternatifleroluşturun.

9.) Yemeksaatlerini iyi seçin. Yemeksaatlerini, çocuğunuzun uykusuz ve huzursuz olduğu saatlere değil; daha neşeli,keyifli olduğu saatlere denk getirin. Çocuğunuzun, yemeğini doğru saatlerdeyemesi, ona daha keyifli ve sağlıklı yemek yiyebileceği bir düzen oluşturur.

10.)Porsiyonlarınıiyi ayarlayın. Onunbir çocuk olduğunu, gereksinimlerinin size oranla çok daha az olduğunu unutmayınve tabağına, tüketebileceği miktarda yemek koyun. Bir diyetisyen yardımı alınve çocuğunuzun gereksinimlerini birlikte belirleyin. Fazla miktarda koyduğunuzyemek, çocuğunuzu korkutabilir ve hepsini yiyemeyeceğinden, sizde; “Yinetabağındakini bitirmedi” psikolojisi oluşturabilir. Fazla porsiyonlardan onumümkün olduğunca uzaklaştırın

11.)Çocuğunuzu sağlıksız atıştırmalardan koruyun. Çocukların pek çoğu; gofret, çikolata,kek, şeker, cips gibi besinleri tüketmeyi çok sever. Bu besinler, hem çoksağlıksızdır hem de bunları tükettikten sonra çocuğunuz yemek yemekistemeyecektir.

12.)Sevmediğibir besini sık sık ona hatırlatmayın.

13.)Mutfaktasize yardım etmesine izin verin. Yemek yaparken veya hazırlarken,çocuğunuzun size yardım etmesine izin verin. Sofrada ise, onu, yardımındandolayı takdir edin. Kendi yardımıyla hazırlanan yemeği iştahla yemekisteyecektir.

14.)Yemeklerefarklı isimler takın. Yemeklere,komik ve ilginç isimler takabilirsiniz. Bu durum, çocuğunuzda merakuyandıracak, yemeğe olan ilgisi artacaktır.Yemek yerken dikkatini dağıtacakfaaliyetlerden uzak tutun

15.)Çocuğunuza, çok sevdiği bir çizgi filmin karşısında yemek yedirmeyin. Çocuğunuz yediğinin farkında olmayıp,tüm dikkatini çizgi filme vermek isteyebileceğinden yemek yemeği reddedebilir.

Çocuğunuzla birlikte geçireceğiniz sağlıklı ve güzel günler dilerim.

FacebookTwitterGoogle+WhatsApp
Posted in Blog