Hamileliğini Fit Geçirmenin 7 muhteşem Adımı

Hamileliğini Fit Geçirmenin 7 muhteşem Adımı
0 26 Kasım 2015

Hamileliğini Fit Geçirmenin 7 muhteşem Adımı

Hayatında 9 ay 10 günlük bir serüven başladı. Bu süreci en sağlıklı ve fit bir şekilde geçirip sonuca, ulaşmak aslında senin ellerinde. Bu dönemde yaşadığın iştah atakları aslında sanılanın aksine tamamen sağlıksız ve düzensiz beslenmekten geçiyor! Burada sana bahsetmek istediğim kuralları hayatına geçirebilirsen fit bir anne olarak yeni yaşamına addım atabilirsin.

 

  1. Besin depoların bebeğin tarafından da kullanılacağı için, depolarını doldurmayı unutma! Özellikle ilk 3 ayda bebeğinin organ gelişimi başladığı için depolarının dolu olması lazım. Eksik olan besin öğelerin varsa bunu öğrenmek için bir kan tahlili yaptıralım ve yolculuğumuza bilerek başlayalım

 

  1. Hamilelik döneminde yaşayacağın iştah atakları ve mide bulantılarının tek kurtarıcısı 2 saatte bir beslenmedir ! Aynı zamanda, bebekler anne karnında yaşadıkları ortamı kendine programlayarak, doğduktan sonra da bu düzenin devamlılığını sağlar! Bu nedenle bebeğine anne karnında kazandıracağın en değerli beslenme davranışı, öğünlü beslenme düzenidir!

 

  1. Doymuş yağlardan arındırılmış, şeker ve tuz oranı azaltılmış, tam tahıl kullanılmış ürünler aslında sağlıklı ürünlerdir. Bu besinler kalori tasarrufu yapmanı sağlayarak daha çeşitli beslenmene yardımcı olurlar. Mesela süt ve süt ürünlerinin yağı azaltılmış olanlarını tercih edersen tüketim miktarını 1-2 porsiyon daha arttırmış oluruz.

 

  1. Hamilelik döneminde kabızlık problemi ile oldukça sık karşı karşıya kalırız. Bu sorunumuz ile en ideal baş etme yolu probiotiklere hayatımızda yer vermektir. Hamileliğin süresince düzenli olarak omega 3 ve probiyotik takviyesi almak önemlidir..

 

  1. Küçük bedenler için büyük kalori kaynağı; şekerli besinler! Kan şekeri dengesinin bozulmasına, gestasyonel diyabete ve obeziteye neden olarak; senin sağlığınla birlikte bebeğinin de sağlığını bozuyor. Tabii ki asla tüketme demiyorum. Buradaki kilit nokta; miktar! Total enerji harcamanın %10’unu geçmediği sürece tadını çıkar!

 

  1. Aktif yaşa! Hamileliğinin 12. Haftasından itibaren yapacağın günlük 30 dakikalık yürüyüş, hamile yogası veya iyi klorlanmış bir havuzda yüzme; hamileliğin boyunca fit kalmana yardımcı olurken, seni rahat bir doğuma da hazırlar.

 

  1. Her hafta düzenli olarak tartıl! Düzenli tartım olumsuz yönde ilerleyen kilo alımını başında fark etmeni ve hemen harekete geçmeni sağlar! Aylık 1-1,5 kg alımı hedefin olsun !

hamilelik

FacebookTwitterGoogle+WhatsApp
Posted in Blog