Hamilelikle Zayıflayan Bağışıklığını Besinlerin Gücü ile Güçlendir!

Hamilelikle Zayıflayan Bağışıklığını Besinlerin Gücü ile Güçlendir!
0 8 Şubat 2016

Havaların değişken olduğu bu dönemlerde hepimizin en büyük korkusu hasta olmak. Hele ki domuz gribi her yerde kol gezerken !……

 

Böyle bir durumda hamilelik süreci yaşayan sevgili anne adaylarının da en büyük kabusu : HASTA olmak. Peki neler mi yapmamız gerek. En azından besinlerin bağışıklık sistemimizi güçlendirici etklerinden maksimum faydalanmamız gerekir diye düşünüyorum. Hadi birlikte bakalım besinlerin gücüne…..

 

Omega 3 almayı ihmal etme!  Bedenimizde var olan stresle : omega 3 yağ asitleri savaşır ve vücudun direncini artırır. Yeteri kadar omega 3 kaynaklarına günümüz koşullarında  ulaşmak zor. Bitkisel kaynaklar da  tam olarak omega 3 ihtiyacını karşılayamaz. Güvenilir balık kaynaklarına ulaşımında zor olduğu bu zamanlarda düzenli olarak omega 3 takviyesi alman, bu dönemde senin için daha güvenilir bir yoldur.

 

Bağırsaklarını dost bakterilerle donat! Probiyotikler kapsül olarak ağızdan alındıkdan hemen sonra bağırsak floranı sarar ve onu güçlendirir. Böylece ; hastalık yapan bakterileri vücudundan uzaklaştırır. Besinlerle alınan probiyotikler ise mide asidini geçemez ve bağırsaklarına ulaşamaz. Takviye alacağın probiyotikler çift kaplama teknolojiyle üretildikleri için bağırsaklarına rahatça ulaşıp, seni koruyacaktır.

 

Demir depolarını fulle! Hamilelikle artan kan hacmine bağlı olarak, demir yetersizliği görülmeside artar. Bu yetersizlik; bebeğinde gelişme geriliğine, sende de halsizlik ve vücut direncinin azalmasına neden olabilir! Düzenli olarak kontrolünü yaptır ve eksiklik durumunda, mutlaka doktor kontrolünde takviyeni almaya başla.

 

D vitaminiyle bedenini güçlendir! En iyi ve tek kaynak, güneş ışınları! Maalesef yaz aylarında depoladığın D vitamini, sonbaharla birlikte azalabilmekte. Mutlaka kan tahlili yaptır ve uygun dozda D vitamini almayı unutma.

 

Her gün 1 yumurta tüket! Yumurta ; anne sütünden sonra en kaliteli protein kaynağıdır. Proteinler ise hastalıklarla savaşmada en önemli besin bileşenlerindendir. Her gün 1 yumurtaya tüketmeye dikkat et.

 

C vitamininden zengin beslen! Bağışıklık güçlendirme denildiğinde ilk aklımıza gelendir. Kahvaltında yeşil ve kırmızı biber ; ara öğünlerinde ise kivi, mandalina, portakal, nar gibi meyvelere yer vererek C vitamini alımını arttırabilirsin. Porsiyona dikkat! Meyvelerini bütün olarak tüket ki posa dan tam olarak faydalanabilesin.

 

Kış sebzelerine merhaba de! Pırasa, karnabahar, brokoli, lahana evet biraz koku yönünden güçlü besinlerdir çünkü içerisinde kükürtlü bileşikler mevcuttur. Bu bileşikler keskin kokularına rağmen bağışıklık sistemini çok da güzel güçlendirerek seni hastalıklara karşı korur. Az pişmiş olmalarına dikkat etmen yeterli.

 

Sofranda soğan ve sarımsağı eksik etme! İçeriğindeki kükürtlü bileşikler sayesinde vücudunda yer alan enfeksiyonla mücadele eder, hastalıklara karşı korur. Yemek ve salatalarını bu besinlerden mahrum bırakma.

 

Tam tahılları tercih et! Tam tahıllar selenyumdan zengin besin gruplarıdır. Selenyum antioksidan özelliğiyle hücrelerini korur, vücut direncini arttırır, stresle başa çıkar. Ekmeklerini tam tahıllı tüket, yemeklerinde bulgur, buğday ve karabuğdaya yer ver!

 

Haftanın 2 günü balık tüket! İçeriğindeki selenyum ve omega 3 ikilisiyle seni ve bebeğini korur. Büyük balıklar (köpek, kılıç, tuna, kral uskumru balıkları) ve kabuklu deniz ürünlerine dikkat etmen şartıyla çünkü yüksek miktarda ağır metal içerirler. Tercihini küçük balıklardan ve yüzey balıklarından (hamsi, istavrit, levrek, somon, alabalık, çipura) yana kullan.

 

Çinko alımını arttır! Vücudun hayati fonksiyonlarında temel rol oynar. Eksikliğinde görülen ilk belirtilerden biri de, enfeksiyonda artıştır! Düzenli olarak et ve et ürünleri, deniz ürünleri ve tam tahılları tüket.

 

Ara öğünlerini ve salatalarını yağlı tohumlarla zenginleştir! İçeriklerinde bulunan E vitamini antioksidan etkisiyle seni hastalıklardan korur. Aynı zamanda toklu sağlayarak iştah ataklarını da engeller.

 

Sıvı alımını arttır! Yeterli miktarda su tüketimi vücudun direncini arttırır, vücuttaki toksinleri idrar yoluyla uzaklaştırmamızı sağlar. Özellikle salgınların arttığı bu dönemde, su tüketimini 2,5 litrenin altına düşürme.

 

23:00-05:00 saatleri arasında uyu! Kaliteli bir uyku, yorgunluğunu alır, dayanıklılığını arttırır. Uyku problemi yaşıyorsan eğer; rezene ve papatya (polen alerjisinde dikkat!) çaylarının sakinleştirici gücünden yararlan.

 

Ruhunu besle! Hamilelikte artan hormonlarınızın etkisiyle duygusal gelgitler yaşayabilirsin 🙂 Bu durum ruh halini olumsuz etkilediği gibi, vücudunu da olumsuz etkiler. Kendini mutlu hissettiğin aktivitelere hayatında yer ver. Hamile yogası bence süper bir fikir hiç denedin mi ? 🙂 muz, bitter çikolata (%70 kakaolu), yağsız süt-yoğurt, yulaf ezmesi ve yağlı tohumlar gibi mutluluk besinlerine, beslenmende yer vermeyi de unutma.

 

Fit hamileliğin yolu, sağlıklı ve güçlü beslenmeden geçer sevgili anne. Senin ve bebeğinin sağlığı ailen kadar benim için çok önemli. Sen de lütfen  bu önemin farkına var ve, beslenmene ve yaşam tarzına lütfen dikkat et. Capcanlı, hayat dolu sağlıklı bir kış geçirmen dileklerimle…gebelik

FacebookTwitterGoogle+WhatsApp