Meyveler

Meyveler
0 5 Ekim 2015

Üzümçekirdeğinin faydaları

BinlerceYıldır Üzüm…

Üzüm (Vitis vinifera) medikal ve besin değerisebebiyle binlerce yıldır insanlar tarafından tüketilmektedir. 6000 yıl öncedahi Mısırlılar tarafından tüketilmekteydi. Yunanistan’da şarap üretimi için kullanılmaktaydı.Avrupa’da ise şifacılar üzümleri kullanarak göz ve deri hastalıklarınıiyileştirmek için merhem yapıyorlardı. Üzüm yaprakları da kanamayı,iltihaplanmaları ve hemoroit ağrılarını durdurmak için kullanılmaktaydı. Hamüzüm soğuk algınlığında, kuru üzüm ise kabızlık ve susuzluğu gidermek içinkullanılıyordu.

PekiYa Üzüm Çekirdeği?

Son yıllarda yapılan çalışmalar ile üzümçekirdeğinin sağlığa büyük etkileri olduğu ortaya kondu. Çekirdek E vitamini,flavonoidler, linoleik asit ve oligomerik proantosiyanidinler açısından oldukçazengindir. Tüm bu bileşenler üzüm zarında çok az miktarda bulunurken çekirdekteyüksektir. Bir proantosiyanidin olan Resveratrol ise üzüm çekirdeğinde bulunanen popüler antioksidandır.

ÜzümÇekirdeğinin Hastalıklara Etkisi

– Serbest radikallerin hasarlarını giderir
– Kansere karşı koruyucudur
– Bakteriyal enfeksiyonlara karşı koruyucudur
– LDL (kötü kolestrolü azaltır)
– Yüksek tansiyonu engeller
– Göğüs, mide, kolon, akciğer ve prostatkanserinin gelişimini engellemektedir.
– Alzamierın tedavisine katkı sağlamaktadır
– Diyabette kan şekerinin düşük seyretmesineyardımcı olur
– Yaşlanmayı geciktirir
– Hemoroidin tedavisinde etkilidir

ÜzümÇekirdeği Kapsüllerinin Kullanımı

Üzüm çekirdeği genelde kapsül formunda ticariolarak üretilmektedir. Bu takviyelerin kullanımından önce mutlaka doktorunuzile görüşmelisiniz. Çocuklar, bebekler, hamile ve emziren bayanların butakviyeleri kullanması tavsiye edilmemektedir.

Üzüm çekirdeği kan sulandırıcı gibidavranabilmektedir. Bu sebeple kan sulandırıcı ilaç kullanıyorsanız herhangibir yaralanma anında ya da ameliyatlarda kanamayı arttırabilmektedir. Warfarin(Coumadin), clopidogrel (Plavix) veya Aspirin gibi kan sulandırıcılarıkullanıyorsanız üzüm çekirdeği kapsüllerinin kullanımı hakkında mutlaka doktorabaşvurmalısınız.

 

 

Yazmeyveleri ve faydaları

Yaz sıcaklıklarınınkendini göstermeye başladığı şu günlerde birbirinden renkli ve her renginde birfayda veren ve bize mutluluk veren ayrı ayrı yararları olan meyveleri piyasada görmekteyiz.

Birçok hastalığa birebir çözüm olarak görülenmeyvelerin faydaları oldukça fazla ve her bir meyvenin vücuda sağladığı ayrıbir fayda var. Tabi ki bu faydaları zarara dönüştürmemek için tükettiğimizmeyvelerin de miktarına dikkat etmeliyiz. Günde üç veya dört porsiyon meyvetüketmek önemli olmakla birlikte aşağıda bahsedeceğimiz faydalarındanyararlanmamıza neden olacaktır.

BAZIYAZ MEYVELERİ VE FAYDALARI:

1- Karpuz :

– Yaz aylarının vazgeçilmez ve değişilmezmeyvelerinden birisi olan karpuz, kırmızı rengini içeriğindeki likopendenalmakla birlikte hem vitamin ve mineral açısından zengin hem de çok yüksek birantioksiden kapasitesi olan bir meyvedir.

– Büyük oranda su içeren karpuz yaz aylarında sukaybının yaşandığı dönemde tüketilmesi önerilmektedir.

– Karpuz, kolesterolun düşürülmesinde, inmeriskini azalttığı gibi yüksek potasyum içeriği ile kan basıncını dadengeleyerek kalbin daha verimli çalışmasında potansiyel etkisi vardır.

– Aynı zamanda iyi bir lif kaynağı olduğundanbağırsak hareketlerini düzenleme ve bağırsak kanserini önlemede de rol oynuyor.Böbrekleri çalıştırıyor ve iyi bir idrar söktürücüdür.

– Ayrıca A vitamini, B6 vitamini ve C vitaminibakımından zengin olan karpuz, 2-3 dilim tüketmek sanılanın aksine kilo yapmaz.Ancak çok fazla karpuz tüketimi içeriğindeki şeker nedeniyle kan şekerindedalgalanmalara yol açabilir. Her besinde olduğu gibi tüketim miktarına dikkatetmeliyiz.

2 -Kavun :

– Şeker miktarı en yüksek meyvelerdendir.

– Şeker hastaları ve insulin direnci olankişilerin dikkatli tüketmesi gerekirken içeriğinde bol miktarda C vitamini vebeta karoten içermektedir. C vitamini ve beta karoten, yaşlanma karşıtı, hücreyenileyici özelliğe sahiptir.

– Yüksek kan basıncını ve kötü kolesterolüdüşürmede potansiyel etkiye sahiptir.

– Bağışıklık sistemini ve kan dolaşımını dadesteklemektedir.

3 -Kiraz :

– Yazın herkesin severek tükettiği kirazıniçeriğinde A vitamini, C vitamini, potasyum, ve lif yüksek orandabulunmaktadır.

– Yapısında bolca fosfor bulunması vemelatoninden dolayı sinirlerin kuvvetlenmesini ve sakinleşmeyi de sağlamaklauykuya dalmayı kolaylaştırmaktadır.

– 20 kirazda 12-25mg arası antosiyanin maddesibulunduğu ve bu madde aspirinden on kat daha etkili olduğu tespit edilmiştir veantosiyanin içeriyle kalp ve damar hastalıkları riskini de azaltmada potansiyeletkisi vardır.

– Kolesterolü ve kan şekerini düşürmedepotansiyel etkisi vardır.

– Yapısında bulunan flavanoidler vücuttakitoksinleri temizleyip antioksidan etki yapar ve kabızlığa iyi gelir.

4 -Üzüm :

– Yaz aylarında bolca tüketilen üzüm, şekerbakımından oldukça zengin. Bunun yanında içeriğinde bulunan antosiyaninler veflavonoidler antioksidan özelliğini arttırıyor.

– Kan pıhtılaşmasını, kötü kolesterol olarakbilinen LDL kolesterolün oksitleyici etkisini önlemeye yardımcı oluyor. Busayede kalp ve kan dolaşımı hastalıklarını da önlüyor.

– Yüksek miktarda su ve lif içermektedir.Vücutta zehirli ve zararlı bir madde olan “üre”nin birikmesine engel olarakvücuttan atmasına yardımcıdır.

5 -Erik :

– İçeriğinde B1,B2,B3,B6,A,C VE E vitaminleri,kalsiyum, sodyum, demir potasyum ve magnezyum bulunmakla zengin vitaminkaynağıdır.

– Yüksek antioksidan olmakla birlikte detoksyapıcı gücüyle önemli bir anti-aging meyvedir.

6 -Kayısı :

-İçeriğindeki yüksek lif miktarı ilebeslenmemizde olmazsa olmaz meyveler arasında yer almaktadır.

-Yüksek oranda karatoneid içermesiyle bağışıklıksistemini destekleyip, cildimizi de koruma görevi vardır. Karpuz ve domatesdede bulunan güçlü bir antioksidan olan likopen kayısıda da bulunmaktadır.Likopen içeriği damarlarda yağ birikmesini de önlemektedir.

7-Şeftali :

– Bol miktarda A ve C vitamini içerir veiçeriğinde bulunan maddeler vücudu yenileyerek bağışıklığı kuvvetlendiriyor.
– Hazmı kolaylaştırıyor ve böbrekler içinyararlı bir meyvedir.

Bazı yaz meyvelerinin özelliklerini yazmayaçalıştım. Görmüş olduğunuz gibi her meyvenin kendine özel faydasıbulunmaktadır. Bu yüzden gün içerisinde farklı meyve seçenekleri tüketmeliyiz.Tabi ki faydayı zarara dönüştürmemek için tüketim miktarlarına da dikkatetmeliyiz. Unutmamalıyız ki her şeyin “Azı karar, çoğu zarar”.

 

Portakal’ınFaydaları

İyiPortakal Nasıl Anlaşılır?

– Yumuşak noktalardan ve kalıp izlerdenkaçınılmalı.

– Düzgün kabuk dokusu olan, sağlam ve ağırolanlar tercih edilmelidir.

– Daha fazla antioksidan için tam olgunlaşmamışportakal tercih edin.

PortakalNasıl Saklanır ?

– Hasattan sonra portakal solunuma devam eder.Solunumun fazla olması karbondioksit üretimini arttırdığı için küflenmeyihızlandırır.

FacebookTwitterGoogle+WhatsApp
Posted in Blog