YABANİ PİRİNÇ

YABANİ PİRİNÇ
0 21 Ağustos 2015
Biz onu her ne kadar pirinç diye adlanırsak da o aslında bir suda yetişen bir bitkinin tahıl tanecikleri. Tam tahıllar arasında yer alan çok da sağlıklı bir besin aslında. Tam bir protein deposu aslında. Benzerlerinden neredeyse  1,5 katı fazla protein içermekte. Bir örnek verecek olursam 1 su bardağı yabani pirinç de 6,5 gram protein bulunmakta. Eşit miktarda bulgur da 5,6 ve eşit miktarda pirinç de 4 gram protein bulunmakta. İçerdiği protein de öyle yabana atılır kalite değil. Bizim vücudumuzda yapılamayan ve dışarıdan almak zorunda olduğumuz proteinlerin temel taşı aminoasitler vardır. Yabani pirinç de bu elzem aminoasitleri içermektedir.
Ayrıca lif içeriği de o kadar yüksek ki bu da bağırsaklarımızın düzenli çalışması için çok önemli biliyorsunuz .  Karbohidratların kana yavaş yavaş karışanı makbuldür. Buna bilmeyen kalmadı sanırım aramızda. Buda bizi uzun süre tok tutar.
Mineral olarak da oldukça zengin bir besindir. Özellikle demir, magnezyum, fosfat, çinko oldukça kayda değer bir miktarda bu besinde bulunmakta.
Aynı zamanda B grubu vitaminleri de oldukça yüksektir .İçerdiği demir ile kan yapımına ve sinir sistemi sağlığına da önemli katkılar sağlamakta.
Yapılan araştırmalar da yabani pirinçte oldukça fazla yaklaşık benzerlerine göre otuz katı kadar antioksidan bulunmaktadır. Vücudumuzda çeşitli kimyasal reaksiyonlar olur ve bunların sonucunda zararlı maddeler  yani zararlı serbest radikaller oluşur. Antioksidanlar da bunları yok eder.Bunun içinde antioksdan içeriği yüksek besinleri beslenmemizin bir parçası haline getirmenin altını sürekli çizeriz.
Yabani pirinç aynı zamanda glüten hiç içermez. Özellikle “çölyak hastaları” ve glütensiz beslenmeyi tercih edenler yada besin inteloransı sonucunda diyetinde değişiklik yapmak zorunda alanlar için ideal bir besin haline gelir.

Pişirime sırasında bir takım şeylere dikkat etmemiz lazım. Mesela özellikle çok iyi yıkamamız gerekiyor. Diğer pirince göre pişme süresi daha uzun. Ölçü ayarı yaparken 1:3 oranını tercih etmeye çalışın

FacebookTwitterGoogle+WhatsApp
Posted in Blog