yazın meyvesi:karpuz

yazın meyvesi:karpuz
0 7 Ağustos 2015
Karpuz dosyası
Yaz aylarının gelmesi ile karpuz mevsimi açıldı. Tatlı ve sulu tam da yaz meyvesi olan karpuz içeriğinde pek çok antioksidan yani kansere karşıt madde taşımakta. Potasyum ve magnezyum gibi mineralleri çerdiği içinde adeta bir mineral deposu gibidir. Bununla beraber harika bir A ve C vitamini kaynağı olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim

YAZIN EN SULU BESİNİ SEÇİLDİ!
Su miktarı fazla olduğu için aşırı doyurucu olan karpuz diyet listelerinin yıldızıdır. Karpuzun %92′ si sudur. Besinlerle alınan su ise tatmin edici ve doyurucudur, diyette doygunluk hissini arttırarak kaçamaklara taviz vermez. Çünkü besinin içindeki su emilimi yavaşlatır ve besin midede daha uzun süre kalır. Karpuz gibi yüksek hacimli yani volümetrik besinler az bir kalori karşılığında midede çok hacim kapladıkları için kilo vermek isteyenlerin beslenmesinde yer almalıdır.

LİKOPEN KAYNAĞI FİT KIRMIZI
Likopen muhteşem bir karotenoiddir. Çok güçlü bir antioksidandır. Karpuzun iddialı renginden gelen likopen prostat kanseri riskini düşürür. Diğer kanser türlerine karşı da koruyucudur, en çok prostat, akciğer, mide kanserine faydaları bilimsel olarak kanıtlanmıştır. En son araştırmalar gösteriyor ki, karpuz her hangi bir taze meyve yahut sebzeden fazla karoten unsuru içermektedir. Likopen kaynağı en anti-aging besinlerden olan karpuz ile diyet listelerini gençleştirebilirsin.

ŞEKER HASTASIYSAN DİKKAT!
Özellikle şeker hastaları karpuz tüketim miktarını ve sıklığını çok iyi ayarlamalı. Kan şekeri hızlı yükselen ve kan şekeri düzeyleri dengesiz seyreden şeker hastası ya da şeker hastalığına yatkınlığı olan bireyler karpuzu ancak ve ancak süt ve sütü ürünleri grubu ile birlikte belli miktarlarda tüketmelidirler.

KARPUZ PEYNİR YE AMA DİYETİNE İNANMA!
Gün boyunca sadece karpuz-peynir tüketmek mi? Evet mevsimlerden diyetteyiz ve bir dönem şok diyet adı altında uygulanan bu diyeti bedenine uygulayanlar maalesef ki oldu! Tek bir çeşit besin içeren diyetler ile vereceğin kiloyu geri almaya mahkûmsun unutma.
Gün içerisinde sadece karpuz peynir tükettiğinde birçok besin öğesini, vitamin ve mineralleri vücuduna yeterli ve dengeli bir şekilde alamamış oluyorsun.  Unutma kalıcı bir şekilde zayıflamak çeşitlilikte ve doymakta saklıdır!

PEYNİR İLE TÜKETİMİ ŞEKERİ DENGELİYOR!
Evet bu bilgi doğru! Proteinli yiyecekler daha uzun sürede sindirildiklerinden birlikte tüketilen karbonhidrat kaynağının da kan şekerini yükseltme hızını dengelemeye yardımcı olurlar. Aslında alışkanlıklarımız arasında olan karpuz-peynir ikilisi bu nedenle iyi bir seçimdir. Karpuzun yanında tüketilen peynir, kan şekerinin daha yavaş yükselip daha yavaş düşmesine yardımcı olur. Ancak peynir seçimin oldukça önemli! Unutma peynir doymuş yağ açısından oldukça riskli bir besin; peynirin yağ oranına ve miktarına dikkat!
 Karpuz peynir ikilisinin fit bir ara öğün alternatifi olmasını istiyorsan; karpuzunu 200-300 gr, light beyaz peynirini ise 40 gr tercih edebilirsin. Böylelikle bir ara öğün alternatifinden yalnızca 150 kalori almış olursun.

ACABA ÇOK MU YEDİM DİYORSAN ÖNCE TART!
1 ay dilimi karpuz (200 g) 1 porsiyondur. Bir ay dilimi karpuzun 60 kalori olduğu düşünüldüğünde, “DOĞRU TÜKETİLDİĞİ ZAMAN” karpuzun diyet listelerinde en uygun besin olduğunu da söylemek mümkündür…

FacebookTwitterGoogle+WhatsApp
Posted in Blog