Yıllara Meydan Okutan Maddeler

Yıllara Meydan Okutan Maddeler
0 11 Ağustos 2015

Şimdi mutfağına doğru yönel ve öncelikli olarak buzdolabının kapağını aç. Süt,yoğurt, yumurta, balık, hindi,avokado, meyveler ve sebzeler mevcut mu? Peki ya mutfak dolabında; kuru baklagiller, kabuklu yemişler, kuru meyveler, baharatlar yer alıyor mu? O zaman tanıştırayım, işte senin gerçek güzellik merkezin; MUTFAĞIN!..
1. Beslenmende genç besinlere yer vermek için kırışıklıklarının ilk belirtilerini bekleme! Seni strese sokmak için söylemiyorum ancak sağlıksız beslenen bireyler daha çabuk yaşlanıyor bunu da unutmanı istemiyorum! Alışveriş listende genç besinlere yer aç.
2. Hem zeki hem de güzel olmak için beslenmende haftada 3 gün balığa yer ver. En fit besin olan balığın içeriğindeki omega-3 yağ asidi ile de kırışıklıklarından kurtul. Unutma ki; en genç balık alternatifi somon; mutfağından somonu eksik etme.
3. Susuz bir cilt yaşlanmaya mahkûmdur. Sudaki oksijen hücrelerinize gençlik katıyor. Su tüketimine dikkat, cildini iyi nemlendir ve kırışıklıklara meydan oku!
4. Eğer çok stresli bir işin var ve sürekli baskı altındaysan sen cildine çok daha iyi bakmalısın unutma! Bunun için beslenme planında sıklıkla yer vermen gereken 5 anti-stres besin; Süt, ceviz, yulaf ezmesi, buğday ruşeymi, badem.
5. Doğanın sütü olan badem sütü içeriğindeki serbest yağ asitleri ile cildini gencecik ve gergin bir görüntüye kavuşturacak. Her gün 5 adet badem yerine 1 su bardağı badem sütü de tüketebilirsin. Böylece genç kal, fit kal, sağlıkla yaşa!
6. En ünlü cilt dostlarından biri olan avokado ile yıllara meydan okumak çok kolay. Vücudunu hem içten hem de dıştan avokadonun muhteşem etkisiyle beslemek için; avokado kabukları ile gözlerine rahatlatıcı bir maske yapabilirsin.
7. Yaşlanmaya karşı en değerli besinimiz uyku. Her gün ortalama 6-7 saat sırt üstü uyu. Dikkat uykusuz geceler gözaltlarından belli olur!
8. 17.00’den sonra kafein alımını durdur. 23.00-06.00 saatleri arasında gıda tüketme uyu! Böylelikle kaliteli bir uyku ile cildinin yenilenme sürecine engel olmamış olursun.
9. Unutma ki uyumadan en az 2-3 saat önce yapacağın gece ara öğünü gece kreminden daha değerli. Bu öğünde senden isteğim kırmızı meyvelere yer vermen. 125 g light yoğurt, 100 g dondurulmuş frambuaz ve 1 çay kaşığı vanilya seni genç tutacak ve kırışıklıklarına bakım yapacak bir ara öğün.
10. Daha sağlıklı ve seksi bacaklar için yaza kadar her gün 10 adet çiğ badem tüket farka sen de inanamayacaksın.
11. Mutfağının kaliteli yağları ile cildine içten bir bakım yap. Zeytinyağı, ceviz, fındık, badem, keten tohumu, hindistan cevizi yağı gibi cilt dostu yağları beslenmene ekleyerek cildinin elastikiyetini koruyarak, kırışıklık oluşumunu geciktirebilirsin.
12. Ruhunu çocukluğundaki çikolata yediğin saatlere götürmeye ne dersin? Unutma; ruhun gençse bedenin de genç kalır. Özellikle kakao oranı %75’in üzerinde olan bitter çikolatalar antioksidan etkiyi arttırarak yaşlanmayı geciktirir. Kakaodan gelen flavonoid cildin nemini arttırır. Her gün 20 gram bitter çikolata tüket ruhunu ve bedenini genç tut.
13. Güçlü kemikler için elzem olan süt ve süt ürünleri cildinin de güzellik kaynağı. Süt içeriğindeki biotin sayesinde sağlıklı, parlak cilt ve saçlara kavuşmana yardımcı olacak. Hadi o zaman süt içelim güzelleşelim.
14. Kırmızı kadınlara çok ama çok yakışıyor. Antioksidan seviyeleri yüksek bu meyveler kan dolaşımına yardımcı olarak yaşlanmaya karşı cildinin direncini arttırır. Ara öğünlerinde mevsim kırmızılarını tercih etmeyi unutma.
15. En iddialı kozmetik ürünün; mutfağındaki C vitamini içeren besinler. Cildini yaşlılık belirtilerinden koruyan C vitamini; Işıldayan, gencecik ve sıkı bir cilde sahip olmana yardımcı olacak. Hücre yenilenmesi ve cildin sıkılığını sağlayan kollajen dokunun üretimi C vitamini sayesinde mümkün olur. C vitamini her yönüyle yaşlanmaya savaş açmış bir vitamindir unutma.
16. Yüksek posa içeriği ile kuru baklagiller damar kaliteni arttırırken öte yandan pırıl pırıl bir cilde de sahip olmanı da sağlar. Flavanoidlerden zengin kuru baklagillere haftada en az 2 kez beslenme örüntünde yer ver.
17. Sana bir sır vereyim mi; Cildin vücudunun çinko rezervlerinin %25’ine sahiptir. Sağlıklı saçlar, bakımlı tırnaklar ve ışıldayan bir cilt için; en iyi çinko kaynakları olan kırmızı et, balık, deniz ürünleri, kabuklu yemişler, tam tahıllar ve kuru baklagillere beslenmende daha sık yer ver. Cildini ve bedenini doya doya besle!
18. Her mevsim tazecik bulabildiğimiz mevsim yeşillikleri adeta cildimizin sağlıklı görünmesini sağlayan su,vitamin, mineral paketleridir. Her öğünde 2 çorba kasesi büyüklüğünde taze mevsim sebzelerini çiğ olarak tüket cildinin düzenli bakımını önce içten yap.
20. Pozitif ol, iyi düşün, bedenini ve ruhunu besle, doya doya yaşa ve güzelleştikçe güzelleş. Şimdi sıra sende! Yıllara meydan okutan bu maddeleri hadi şimdi hayatına teker teker yerleştir.

FacebookTwitterGoogle+WhatsApp
Posted in Blog